Tuesday, June 9, 2015

Bandung (Day 2)

Assalamualaikum,

Okay sambung ke hari kedua, pukul 9 dah gerak sebab our first destination is quite far , sampaikan kteowg kat belakang nie tertidur. Hotel sediakan breakfast jadi masa gerak tu perut dah settle lah.

First destination : Kawah putih




Wow. Itu je yang mampu aku boleh describe tempat nie. Die punya lawa macam kau ternampak crush kau dalam slow motion dengan effect kabus. Macam tu la aku tengok kawah putih nie. HAHA. Sebelum naik ke kawah putih nie kita kene stop kat pintu masuk die. Nak naik bawak kereta sendiri pon boleh tapi kteowg naik van yang disediakan. Mashallah yang bawak tu pulak bagaikan Toretto tengan racing dengan jalan berselekoh banyak. Ketat jugak la aku pegang kerusi orang depan. haha.

Disarankan pakai mask sebab bau belerang kuat tapi rimas gak la nak pakai lama-lama jadi at times aku cabut gak la. Belerang nie jugak ada jual katanya baik untuk jerawat. Ada jugak tergerak nak beli tapi macam seram gak nak guna jadi tak jadi beli, hahaha. Sepanjang kat sini memang bergambar memang banyak gila. Lepas satu site ke site yang lain bergambar sempat menggunakan service abang photography lagi tau. hahaha

smile :)

Ada macam cover album tak? hahaha
Tempat yang kteowg bergambar nie ada kubur. Nasib baiklah aku tak terpijak kau tahu tak. Sipi-sipi aku lalu boleh tak perasan. haha

Next destination : Ladang Teh & Strawberry 


Well tempat nie some what similar to cameron highland except the tea plantation here is much bigger than in BOH plantation. Kat sini dari pemerhatian aku tempat dating cewek-cewek indonesia. hahaha. Ada je celah-celah batu/ atas batu / celah-celah pokok teh tu couple holding hand , exchange affection (peluk ye bukan cium) , ber romantik sesama sendiri macam dieowg je ada kat kawasan tu. hahaha

Port yang anjang bawak ada batu besar gila kat tengah-tengah ladang nak naik batu tu siap ada tangga kayu tau. *Gigil kaki aku nak turun. Kat situ pun ada jual street food dan of course la jual teh.



Tempat strawberry banyak. So kteowg pergi ladang strawberry on the way turun dari gunung. Kat sini boleh petik sendiri strawberry dan bayar base on kg la kot. Aku dengan mira cari yang merah dengan gemok je. Yang kecik-kecik tak pandang pon. hahaha.

Ladang Strawberry
Otw balik singgah kedai makan. Hari tu memang makan banyak gila sampaikan bungkus bawak balik. hahaha.Tapi harga die agak pricy la juga. Rasa macam ditipu pun ada jugak terutama pasal ayam goreng die. hahaha.*hanya kami je yang faham. Makanan fav would be the tempe goreng dengan ikan masak merah . Tapi pedas gila, meleleh air mata aku makan.

makan


Next Destination : Shopping district (bukan nama sebenar)

Aku tak tahu lah nama tempat tu tapi kat situ memang kawasan bershopping. But before pergi situ kteowg singgah leather shop/mall. Kat situ semua ada. Dari kasut to purse to bag to cloth. Daripada leather paling murah ke paling mahal. Semua ada. Ada berkenan kat purse nie tapi harga die cantik sangat so letak balik. hahaha. Kesimpulannya sorang pon tak beli pape kat sini. haha.

Lepas tu pergi toko tiga. Sebenarnya aku dah lupa turutan pergi tempat shopping nie. Banyak sangat tempat pergi sampaikan dah tak tahu mana satu. Toko tiga nie tempat jeans. Semua jenis jeans ada. Harga berpatutan jugak tapi levis jugak la yang paling mahal. Tengok satu je terus cabut dari tempat levis. haha. Lee cooper ada sale so pergi jelah situ. Terpaksa ambik saiz yang sangat besar sebab punggung aku besar *terima hakikat plus perut buncit. hahaha. Dengan harapan bila dah kurus nanti baru kecikan seluar jeans tu. *harapan jelah.  

Sampai kat shopping district (suka hati je bagi nama) , 4 buah kedai masuk. Kedai pun bukan kecik-kecik , sempat jugak la beli bag tepi dengan cenderahati untuk mak. Penat die tak yah cakap la. Nak kene berjalan dari satu kedai ke kedai lain. hahaha tapi most of time hanya window shopping. Habis la duit kalau setiap kedai masuk beli kan. 

Takde gambar la nak tunjuk memandangkan dah gelap kalau tangkap gambar tak lawo pon plus aku dah penat berjalan. hahaha. Untuk hari kedua nie banyak duit aku habis but gembira la dapat shopping.

*****

Tamatlah hari kedua......















No comments:

Post a Comment