Saturday, May 3, 2014

Redemption : Part 3 series 1

Assalamualaikum.

Wah sampai juga bahagian terakhir redemption aku nie. This part its more toward extreme sport sikit. Sikit la. Haha. Hari tu aku dengan classmate aku stay back satu hari lepas last day final paper kteowg khas untuk jalan satu melaka. Tapi tak lah satu melaka jalannya. Mati aku nak drive. Haha. Kebetulan aku bawa kereta jadi gunakan la sebaik mungkin right? hehe

Destinasi Pertama : Tasik ayer keroh

Pagi-pagi lagi dah gerak punya la excited kan. Budak-budak nie semua pakai pakaian sukan. Aku sorang je pakai seluar jeans apa buang tebiat tah. hahaha. Tapi pakai kasut sukan la. Konon nya nak guna gps phone aku ni ha end up depan rumah orang bukan tasik ayer keroh. Haha. Rupanya tasik nie belakang i mean belakang betul betul belakang zoo melaka. Patutlah tak nampak. Sampai dalam pukul 10 lebih tak silap aku. First thing yang paling penting mestilah sarapan. Takkan la nak terus bersukan aje pengsan pulak kan. haha.

Ada apa jer kat tasik ayer keroh nie? Well. apa je tak de kat sini. hahaha. Cakap je, semua ada. Kayak, Wall climbing, Memanah, Zorbball (kau kene duduk dalam bola tu then jadi macam hamster dalam bola tu lahh), flying fox, Berbasikal. Banyak arrrr. Aku pon bukannya ada photographic memory nak hafal semua benda alah tu. haha. AND the best part is HARGA murahhhhh. Tak sampai 10 ringgit pon (kecuali paint ball) sesuatu game tu.

Untuk game pertama kteowg mulakan dengan kayak yang beharga RM3 (unlimited ride). Sebab aku nie tak pernah naik kayak jadi kene naik berdua. Aku pasang dengan lily. Huda pasang dengan pipah dan fika die pro jadi naik sorang lah. Can u imagine berkayak tengah hari buta. Punya la panas tapi takde hal lah. haha. Kteowg je mahluk yang bersukan hari tu jadi orang yang jaga kteowg layan je apa yang kteowg nak main. haha

Lily pernah main kayak jadi pair dengan aku kononnya bolehlah dia bimbing kayak tu ke jalan yang benar tapi sebaliknya yang berlaku. Punya la bersemangat mendayung kayak tu tapi berpusing je kayak tu. Punya la segan dah la port yang kteowg stuck betul betul depan kedai makan dan waktu tengah hari yang semestinya orang makan tengah hari. Waduh. Haha. Budak-budak lain dah satu tasik teroka, kyeowg je main circle kat depan kedai makan tu. Haha. That even not the worst part. The worst part is bila dah boleh jalan tegak boleh tersekat kat lumpur kat hujung tasik. Punya dayung-dayung tak gerak. Damn. hahaha.

Ada la jugak setengah jam main pusing-pusing je plus stuck kat lumpuh tu.Haha. Bila dah settle masalah tu baru la jalan jalan satu tasik tu. Seronok betul. Bila dah penat kayak tu mula la balik.Dan abang yang jaga kteowg actually bukan abang pon. Die sebaya aku je pon. Die tu ya allah loya buruk plus suka kacau orang memang kuat betul. Masa dah nak naik ke darat dak Lily dah naik bila aku nak naik die tolak kayak aku nasib baik sekali je die kenekan aku tapi Huda paling kesian lah. Nak 5 kali die tolak huda punya kayak ke tasik, kteowg hanya mampu ketawa je. hahaha

Dah semua dah naik duduk la dulu kat tempat tu tapi aku dengan fika layan ping pong (free). Pergh. Main tak ingat dunia. Budak lain dan pergi main game kedua (memanah) pon kteowg still kat meja ping pong.Hee

Wajib r selfie dengan dak Lily ;)

Kayaking :)

Part 3 nie panjang sikit cerita die jadi kene bahagi kepada beberapa bahagian lah. Will be continued..........


No comments:

Post a Comment